Indbrud – og nabohjælp

januar 14th, 2014 af Fredrik Leave a reply »

Kære alle.

I lyset af indbruddene, er der fra medlemmerne blevet gjort opmærksom på nabohjælp eller forskellige alarmsystemer som involverer opringning/sms besked til naboer.

Bestyrelsen synes at det kan være en god ide at flere går sammen om disse muligheder, men vil lade beboerne selv vælge deres løsning.

Vi vil derfor ikke foretage os yderligere, andet end at opfordre til at holde øje med unormal adfærd for at forebygge yderligere indbrud.

Fredrik

1. Leif Andersen siger:

Hej.

Indbrud kan være svære at forebygge. Lys i og omkring ejendommene, kan hjælpe meget. Den nye udendørs belysning på de små veje, er dog ikke til megen præventiv hjælp her. Modsat den gamle belysning, henlægger de fortove og facader i mørke, som indbrudstyve er glade for. Belysningen er da også til stor gene, for de mange, ældre beboere, som har svært ved at færdes på fortovene ind til deres ejendom og selv på de lidt større veje, såsom Buskevej er belysningen så ringe, at det i specielt glat/vådt føre (ikke alle er flinke til at rydde sne/salte), er en udfordring at færdes der. Kunne være en god ide, at se på problemet – både af den ene og anden grund.

2. Fredrik siger:

Tak for din kommentar. Vi vil tage den op i bestyrelsen.

3. LINDA STAHLHUT siger:

Hej – kunne det have en effekt at få opsat samme type skilt, som er blevet sat op på Kaplevej (i krydset over for slagterbutikken) ???
    Mvh Linda Stahlhut